Γλύπτης Φλώρος στο Ρωσικό Πρακτορείο Ειδήσεων: Η απαγόρευση της τέχνης στη Ρωσική Ομοσπονδία βλάπτει αυτούς που την επιβάλλουν

© Χρήστος Κωνσταντόπουλος

Συνέντευξη στο ITAR TASSΑ, το μεγαλύτερο πρακτορείο ειδήσεων της Ρωσίας, παραχώρησε ο Αρκάς Διεθνούς Φήμης Καλλιτέχνης Νίκος Φλώρος.

Ο Νίκος Φλώρος πιστεύει επίσης ότι το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού δεν πρέπει να απαγορεύει στους Έλληνες να πραγματοποιούν εκθέσεις με τα έργα τους στη Ρωσία

Η απαγόρευση της ρωσικής τέχνης είναι αδιανόητη και βλάπτει τελικά αυτούς που την επιβάλλουν. Την άποψη αυτή εξέφρασε σε αποκλειστική συνέντευξη στο TASS ο διάσημος Έλληνας γλύπτης Νίκος Φλώρος, ο οποίος πραγματοποίησε εκθέσεις έργων του σε όλο τον κόσμο και αρκετές φορές στη Ρωσία.

Όταν ρωτήθηκε τι πιστεύει για τη συζήτηση στην Ευρώπη για «την ανάγκη κατάργησης ή ακόμα και απαγόρευσης του ρωσικού πολιτισμού», ο γλύπτης είπε ότι «μια τέτοια απαγόρευση είναι αδιανόητη». «Η στέρηση των έργων τέχνης οδηγεί σε ποιοτικό περιορισμό της ελευθερίας της έκφρασης και, ως εκ τούτου, όλων των ελεύθερων εκδηλώσεων της ανθρώπινης καθημερινής ζωής», είπε ο Φλώρος «Η απαγόρευση της ρωσικής τέχνης βλάπτει τελικά αυτούς που την επιβάλλουν. Σύμφωνα με τον γλύπτη, οι επιθέσεις στον πολιτισμό δεν έφεραν ποτέ θετικά αποτελέσματα. "Η τέχνη δεν πρέπει να συνδέεται με την πολιτική. Είναι κάτι που αντιπροσωπεύει το πνεύμα, ενώνει τους ανθρώπους, δεν τους χωρίζει. Γι' αυτό η πολιτική πρέπει να εμπνέεται από την τέχνη και να χτίζει γέφυρες μεταξύ των λαών", είπε.

Ο Φλώρος πιστεύει ότι το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού δεν πρέπει να απαγορεύει στους Έλληνες να πραγματοποιούν εκθέσεις με τα έργα τους στη Ρωσία. «Αυτό είναι λάθος, η τέχνη δεν ανήκει σε κανέναν και δεν χωράει σε πρότυπα, είναι μια παγκόσμια γλώσσα πολιτισμού, ανεξάρτητη, μόνιμη, αδιαίρετη και με αναντικατάστατες αξίες, οφέλη που ανήκουν σε όλη την ανθρωπότητα!» - είπε ο γλύπτης.

Πιστεύει ότι σίγουρα θα υπάρξουν χορηγοί για τις εκθέσεις του, τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Ρωσία. «Πιστεύω ότι υπάρχουν πάντα χορηγοί Ψάχνω για φιλάνθρωπους που θέλουν να προσφέρουν υψηλές αξίες και ιδέες για την τέχνη, να επενδύσουν στο μέλλον του ανθρώπου και όχι σε ρομποτικά συστήματα υποταγμένα στα οικονομικά συμφέροντα των εταιρειών! κάτω είναι ανήθικοι, το κέρδος είναι σημαντικό για αυτούς, όχι η ανθρώπινη κατάσταση Βλέπετε τι συμβαίνει με την τεχνητή νοημοσύνη και πώς θέλουν να το προωθήσουν! - εξήγησε ο καλλιτέχνης.

Στην Αγία Πετρούπολη, ο γλύπτης είχε στο παρελθόν δύο εκθέσεις με τα έργα του: μια στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Ισαάκ για τον Έλληνα ζωγράφο και γλύπτη El Greco (Δομήνικος Θεοτοκόπουλος), διάσημος στην Ισπανία και η δεύτερη στο μουσείο της Ρωσικής Ακαδημίας Τεχνών. , το οποίο ήταν αφιερωμένο στην αυτοκρατορική οικογένεια των Ρομανόφ. Στην έκθεση στο Μουσείο-Αποθεματικό Tsaritsyno στη Μόσχα, παρουσιάστηκαν γλυπτικά κοστούμια δύο εξαιρετικών γυναικών του 20ού αιώνα - της τραγουδίστριας Μαρίας Κάλλας και της Αμερικανίδας ηθοποιού, πριγκίπισσας του Μονακό Γκρέις Κέλι.

Το 2022-2023, ο Φλώρος σχεδίαζε να πραγματοποιήσει στη Ρωσία έκθεση με έργα του εμπνευσμένα από την ελληνική εθνικοαπελευθερωτική επανάσταση του 1821-1829, καθώς και μια έκθεση αφιερωμένη στα 100 χρόνια από τη γέννηση της μεγάλης τραγουδίστριας της όπερας Μαρία Κάλλας (1923). -1977). «Έλαβα μια πρόσκληση να διοργανώσω μια έκθεση αφιερωμένη στην ελληνική επανάσταση σε δύο μεγάλα ρωσικά μουσεία - πρώτα στη Μόσχα και μετά στην Αγία Πετρούπολη», είπε ο καλλιτέχνης «Αλλά αν και όλα ήταν προετοιμασμένα για την υλοποίησή της, δυστυχώς, οι εκθέσεις ήταν στη συνέχεια ακυρώθηκε από -λόγω της γνωστής κατάστασης με το εμπάργκο της Δύσης κατά της Ρωσίας Ως αποτέλεσμα, η έκθεση για τους ήρωες της ελληνικής επανάστασης στάλθηκε στην αυστραλιανή πόλη Σίδνεϊ, όπου πραγματοποιήθηκε για τρεις μήνες στο ιστορικό δημαρχείο. της πόλης. Ήθελα να το κάνω πρώτα στη Ρωσία και μετά στην Αυστραλία, αλλά μετά δεν είχα την ευκαιρία!».

Σύμφωνα με τον Φλώρο, δεν μπορούσε επίσης να στείλει την έκθεση αφιερωμένη στην Κάλλας στη Ρωσία και πραγματοποιήθηκε στο κτίριο της Όπερας του Ντουμπάι μετά από πρόσκλησή της. Ακολούθησαν εκθέσεις του γλύπτη στο Μουσείο Μαρίας Κάλλας στην Αθήνα στα εγκαίνιά του, στο Ίδρυμα Αθηνών του φιλάνθρωπου Σταύρου Νιάρχου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, καθώς και στο διεθνές οικονομικό φόρουμ στους Δελφούς (Στερεά Ελλάδα). ).

Εμπνευσμένο από Ρώσους ποιητές

Ο πλοίαρχος είπε ότι εδώ και πολλά χρόνια σχεδιάζει μια έκθεση εμπνευσμένη από τους μεγάλους Ρώσους ποιητές, ιδιαίτερα την Άννα Αχμάτοβα. «Η ποίησή της με εμπνέει, όπως και η ζωή της και η σχέση της με τον μεγάλο καλλιτέχνη Amedeo Modigliani! Αυτά τα έργα είναι μια σειρά από γλυπτά καθώς και πίνακες που ενώνουν με έναν ιδιαίτερο τρόπο τον Πούσκιν και την Αχμάτοβα - αυτούς τους δύο μεγάλους ποιητές της Ρωσίας που έχουν δώσει έμπνευση από την παιδική μου ηλικία πρέπει να τους ανταποδώσω με την τέχνη μου, αποτίοντας φόρο τιμής σε αυτούς για τη συμβολή τους στην πνευματικότητα της ανθρωπότητας. ανοιχτός σε νέες προτάσεις», είπε ο Φλώρος.

Όταν ρωτήθηκε γιατί η Ρωσία τον προσέλκυε πάντα τόσο πολύ, ο γλύπτης είπε ότι πάντα ήθελε να σπουδάσει στη χώρα και έψαχνε έναν τρόπο να πραγματοποιήσει το όνειρό του. «Τότε υπήρχε μια παρόμοια κατάσταση όπως σήμερα - ο Ψυχρός Πόλεμος μεταξύ Δύσης και Ρωσίας», είπε ο Φλώρος «Είναι μια παλιά ιστορία που βιώνουμε διαφορετικά η ρωσική κουλτούρα έχει διεισδύσει σε μεγάλο μέρος της τέχνης μου, ακόμη και στον τρόπο σκέψης μου. ήταν για μένα μια ανώτερη κουλτούρα, μια δύσκολη κουλτούρα, και όχι μια εύκολη δυτική, αφομοιωμένη χωρίς περιεχόμενο». «Για να έρθετε πιο κοντά στη ρωσική τέχνη στον τομέα της λογοτεχνίας, του κινηματογράφου, της μουσικής, της ζωγραφικής κ.λπ., απαιτούνται βαθιά γνώση και εκπαίδευση. Πολλά καλλιτεχνικά κινήματα προήλθαν από τη Ρωσία, οπότε πώς να μην αγαπήσω τη ρωσική τέχνη αν μου το έχει δώσει Και πάντα ήθελα πολύ τα καλλιτεχνικά μου έργα να αρέσουν στη Ρωσία. Είμαι πολύ χαρούμενος που είχα πολλές προσωπικές εκθέσεις σε μεγάλα μουσεία στη Ρωσία, με εκατομμύρια επισκέπτες, και έλαβα εξαιρετικές κριτικές και μεγάλη αγάπη!». - πρόσθεσε ο καλλιτέχνης.

Ο γλύπτης πιστεύει ότι η τέχνη του «μπορεί να περιγραφεί ως σουρεαλισμός που βασίζεται στην ποπ αρτ». Εκτός από διάσημα μουσεία στη Ρωσική Ομοσπονδία και την Ελλάδα, τα έργα του παρουσιάστηκαν, ειδικότερα, στο μουσείο El Greco House στο Τολέδο (Ισπανία), στο Αυτοκρατορικό Παλάτι Hofburg στη Βιέννη, στο Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στην Ουάσιγκτον, στο Whitney Μουσείο Αμερικανικής Τέχνης, το Whitney Museum of Art Metropolitan" στη Νέα Υόρκη, Διεθνές Μουσείο Μουσικής στη Μπολόνια (Ιταλία), Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο στο Άμπου Ντάμπι (ΗΑΕ), πάρκο γλυπτικής στο Βούπερταλ (Γερμανία) και σε πολλά άλλα μέρη. 

Όλη η συνέντευξη εδώ

Post a Comment

To Hondos News σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Previous Post Next Post