Το ImGame είναι ένα καινοτόμο ψηφιακό περιβάλλον που συνδυάζει τους τομείς του serious gaming και της εμβυθιστικής αισθητικής. Θα χρησιμεύσει ως εργαλείο διάδοσης που θα αναδείξει διαδραστικά τα ερευνητικά αποτελέσματα σχετικά με το φαινόμενο της εμβύθισης στη σύγχρονη τέχνη.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου διασκεδαστικά και εκπαιδευτικά μέσα που να διδάσκουν την ιστορία της σύγχρονης τέχνης, να ενημερώνουν για ό,τι έχει προηγηθεί, για το εννοιολογικό της υπόβαθρο και το δίκτυο σχετικών ιδεών. Το ImGame προσκαλεί τον χρήστη να βουτήξει στο εμβυθιστικό στυλ που χρησιμοποιείται στην τέχνη των νέων μέσων αλλά και σε άλλους τύπους σύγχρονης κουλτούρας. Θα βοηθήσει στη ανάπτυξη μιας επί του παρόντος υποεκπροσωπούμενης κατηγορίας serious gaming που εξηγεί το πλούσιο διακειμενικό πλαίσιο των ψηφιακών τεχνουργημάτων σήμερα.
Ο στόχος του έργου είναι να αναπτύξει ένα νέο είδος παιχνιδιού που συνδυάζει εκπαίδευση και τέχνη και που τεκμηριώνει το πολιτιστικό κεφάλαιο της σύγχρονης αισθητικής. Το έργο εστιάζει ιδιαίτερα στη δουλειά νέων καλλιτεχνών από τα τρία κράτη-εταίρους – Λετονία, Ουγγαρία και Ελλάδα. Επίσης, στόχος είναι η μεταφορά γνώσεων για τη σύγχρονη καλλιτεχνική σκέψη στο κοινό και όχι μόνο στους γνώστες της τέχνης. Το έργο θα καθοδηγεί τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν νέες τεχνολογικές και καλλιτεχνικές γνώσεις, δεξιότητες, και στάσεις, παρέχοντας ένα περιβάλλον δημιουργικού πειραματισμού με πρακτικές εμβυθιστικής τέχνης χωρίς προαπαιτούμενη εμπειρία.
Το κύριο αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι η αυξημένη μεταφορά γνώσης μεταξύ του τομέα της καλλιτεχνικής έρευνας και του serious gaming. Οι προγραμματισμένες δραστηριότητες περιλαμβάνουν την έρευνα στο φαινόμενο της εμβύθισης, τη δημιουργία του πρωτοτύπου και τη διάδοσή του. Οκτώ άτομα εργάζονται στο έργο για τα επόμενα τρία χρόνια, μεταξύ των οποίων καλλιτέχνες, ερευνητές και διοικητικό προσωπικό. Το έργο βασίζεται στην ύπαρξη ενός πρωτότυπου δείγματος του παιχνιδιού που σχεδιάστηκε στο πλαίσιο ενός μεταδιδακτορικού έργου από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Vidzeme της Λετονίας. Πέραν της δημιουργίας του ImGame, θα δημοσιευτεί κι ένα επιστημονικό άρθρο για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου.
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα: Δημιουργική Ευρώπη
Τομέας: Πολιτισμός - Ψηφιακές τέχνες
Αριθμός έργου: 101054570
Τίτλος: An Innovative Digital Environment Based on Research with Elements of Immersive Aesthetics and Serious Gaming (Ένα καινοτόμο ψηφιακό περιβάλλον βασισμένο στην έρευνα με στοιχεία εμβυθιστικής αισθητικής και serious gaming)
Υλοποίηση: 01.09.2022-31.08.2025
Συγχρηματοδοτείται από το Υπουργείο Πολιτισμού της Λετονίας Ομάδα
- Επικεφαλής συνεργάτης: Vidzeme University of Applied Sciences, Λετονία
- Επικεφαλής της ομάδας: επικεφαλής ερευνητής, PhD Ieva Gintere (HESPI)
- Επικεφαλής καλλιτέχνης: mag.art. Alvis Misjuns (HESPI, Λετονική Ακαδημία Τέχνης)
Συνεργάτες εταίροι:
Progressione, Ουγγαρία
Ερευνητής: PhD Ágnes Bakk, Moholy-Nagy University of Art and Design (MOME)
Βοηθός του ψηφιακού καλλιτέχνη: Kristóf Szabó
Δήμος Τρίπολης, Ελλάδα
Ερευνητής: Δρ Εμμανουήλ Ροβίθης, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Καλλιτέχνης ήχου: Βασίλης Γεωργακόπουλος
Αποτελέσματα έργου:
Άρθρο Q1 (Ηλεκτρονικό περιοδικό ανοιχτής πρόσβασης) Gintere, I., Rovithis, E., Bakk, Á. K., Misjuns, A. (2024). ImGame Project: Μια Περιεκτική Θεωρία Καθηλωτικής Αισθητικής και Καινοτομίας στο Σοβαρό Παιχνίδι. International Journal of Game-Based Learning, W. H. Tan, ed., vol. 14(1), διαθέσιμο εδώ.
Αναφορές σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια:
1. Gintere, I., Rovithis, E., Bakk, Á. K., Misjuns, A. (2024). ImGame: Ένα καθηλωτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον για τη διδασκαλία της σύγχρονης τέχνης. Πρακτικά του 16ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Εκπαίδευση με Υποστήριξη Υπολογιστή (CSEDU), 2-4 Μαΐου 2024, Angers (Γαλλία).
2. Gintere, I. (2024). Projects of Serious Art Gaming: New Concepts and Trends. Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Εταιρεία. τεχνολογίες. Solutions» (STS), Vidzeme University of Applied Sciences, Valmiera, 12 Απριλίου 2024.
3. Gintere, I. (2023). Insights του έργου ImGame στην Ευρωπαϊκή Νύχτα Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Vidzeme, Valmiera, 29 Σεπτεμβρίου 2022.
4. Gintere, I., Misjuns, A. (2022). The ImGame project: Refinements to the Theory of Immersive Aesthetics and Innovation in Serious Art Gaming, συνέδριο UNLOCK 28-29 Νοεμβρίου 2022. Εκτεταμένες περιλήψεις στα πρακτικά UNLOCK, εδώ.
Πρωτότυπο ImGame σε εξέλιξη: https://imgame.va.lv/
Διαβάστε παρακάτω όλες τις λεπτομέρειες https://proprogressione.com/en/project/imgame/
Τα σχετικά αρχεία, θα βρείτε εδώ.
Post a Comment
To Hondos News σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.