Μπορεί η Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου να αντέξει πρόσκρουση σαν της Βαλτιμόρης;


Συγκλονισμένη είναι η παγκόσμια κοινότητα από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη η οποία εκτός των άλλων προκάλεσε εύλογες απορίες σχετικά με το πόσο ασφαλείς είναι οι κατασκευές που θεμελιώνονται σε βαθιά νερά.

Στην Ελλάδα, υπάρχει η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα στον κόσμο. Εγκαινιάστηκε το 2004 και αποτελεί ορόσημο της Ελλάδας του 21ου αιώνα. Πρόκειται για ένα έργο που έκανε πραγματικότητα το όραμα που είχε ο Χαρίλαος Τρικούπης πριν από 100 και πλέον χρόνια.

Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1998 και τέθηκε σε λειτουργία στις 7 Αυγούστου 2004, δηλαδή μόλις μια εβδομάδα πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας αποτελεί ένα θαύμα της μηχανικής καθώς έχει θεμελιωθεί σε θάλασσα με μεγάλο βάθος (65 μέτρων) και έχει σχεδιαστεί να αντέξει σε ακραίους ανέμους έως 180 χιλιομέτρων την ώρα, μεγάλους σεισμούς, ακόμη και τεκτονικές μετακινήσεις

Η ελληνική γέφυρα έχει σχεδιαστεί, σύμφωνα με τις προδιαγραφές, προκειμένου να αντέξει πρόσκρουση πλοίου έως 180.000 dwt (deadweight tonnage) το οποίο κινείται με ταχύτητα έως 16 κόμβων (περίπου 29 χιλιόμετρα την ώρα). Αυτό, όπως αναφέρεται στο gefyra.gr, μεταφράζεται σε οριζόντιο στατικό φορτίο 28.000 τόνων που εφαρμόζεται σε ύψος 67 μέτρων από τη βάση των βάθρων της γέφυρας (περίπου 3 μέτρα πάνω από την συνήθη επιφάνεια της θάλασσας. 

Να σημειωθεί ότι ένα μεγάλο τάνκερ μπορεί να φτάσει σε ταχύτητα συνήθως τους 20 κόμβους και ένα containership έως και 30 κόμβους. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση κάτω από γέφυρες ή στενά θαλάσσια περάσματα όπως στο στενό του Ρίου-Αντιρρίου κινούνται με πολύ χαμηλότερες ταχύτητες.

Πηγή: flash.gr

Post a Comment

To Hondos News σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Previous Post Next Post