Σας περιμένουμε την Κυριακή των Βαΐων 9.4.2023 στις 11.30πμ.
Με αφετηρία τις εμβληματικές άριες του έργου Κατά Ματθαίον Πάθη του J. S. Bach (1727), αντλούμε έργα για τη Μεγάλη Εβδομάδα από την εργογραφία των Ελλήνων συνθετών.
Το Requiem του σύγχρονου οργανίστα και συνθέτη εκκλησιαστικής μουσικής Γιάννη Ρούσσου θα μας μεταφέρει στην έκφραση του πένθους στη Σύρο του 20ου αιώνα. Πηγαίνοντας πίσω στον 10ο αιώνα, και λαμβάνοντας ως αφετηρία την ποιήτρια και συνθέτρια Κασσία, αναζητούμε το ταξίδι του ευρύτατατα γνωστού ύμνου της Μ.Εβδομαδας Κύριε, η εν πολλαίς αμαρτίαις, στον 19ο και 20ό αιώνα της ελληνικής δημιουργίας: Νικόλαος Χαλικιόπουλος-Μάντζαρος, Θεμιστοκλής Σερμιέ με καταληκτική η εκδοχή του 17ετή Μίκη Θεοδωράκη.
Το Τροπάριο της Κασσιανής συνετέθη στην Τρίπολη Αρκαδίας τη Σαρακοστή του 1942, αναζωπυρώνοντας το ενδιαφέρον μουσικής επαναπροσέγγισης του Θείου Πάθος («Μάχη των τριών Κασσιανών»).
Σε μεταγραφή για σοπράνο και εκκλησιαστικό όργανο.
Πρόγραμμα συναυλίας
Johann Sebastian Bach (1685-1750):
BWV 244 Matthäus-Passion (1727)
1. Aus Liebe will mein Heiland sterben BWV 508
2.Bist du bei mir (1718) BWV 508 Γιάννης Ρούσσος (1959)
3. Requiem (αποσπάσματα) (2010) Κασσία (9ος αιώνας μ.Χ.)
4. Κύριε, η εν πολλαίς αμαρτίαις [εξήγηση: D. Touliatos] Νικόλαος Χαλικιόπουλος-Μάντζαρος (1795-1872)
5. Τροπάριον της Κασσιανής [1912] [Αρχείο Ελλήνων Μουσουργών Θ. Ταμβάκου ΑΕΜΘΤ] Θεμιστοκλής Σερμιέ (1944)
6. Τροπάριον Κασσιανής (2005) [Αρχείο «Πολύμνια» ΕΚΠΑ] Μίκης Θεοδωράκης (1925-2021)
7. Κασσιανή (1942) [Αρχείο «Πολύμνια» ΕΚΠΑ]
Post a Comment
To Hondos News σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.