Αναβαθμίστηκαν οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης - Τι αλλάζει


Σε σημαντική αναβάθμιση υποδομών βάσεων δεδομένων προχώρησε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. 

Συγκεκριμένα, πρόκειται για την πρώτη αναβάθμιση ύστερα από οκτώ χρόνια, η οποία υλοποιείται με απόφαση του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, και αφορά στην μετάπτωση βάσεων δεδομένων που συνολικά ξεπερνούν τα 100 TByte.

Η τεράστια αύξηση του αριθμού των ψηφιακών συναλλαγών των πολιτών με το Δημόσιο αύξησε και τις απαιτήσεις ως προς τις υποδομές της ΓΓΠΣΔΔ. Ταυτόχρονα, η ανάγκη αντιμετώπισης της πανδημίας οδήγησε στη δημιουργία πολλαπλών εργαλείων, η καθολική χρήση των οποίων έγινε μέρος της καθημερινότητάς μας. 

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» αθροιστικά 566.962.980 φορές. Ο αριθμός αυτός είναι έξι φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό του 2020, οπότε οι ψηφιακές συναλλαγές ανήλθαν σε 94 εκατομμύρια, έχοντας καταγράψει μεγάλη άνοδο σε σχέση με το 2019 και το 2018, όταν ο αριθμός έφτασε τα 34 και τα 8,8 εκατομμύρια αντίστοιχα

Η μετάπτωση έγινε σε νέες υποδομές Ιδιωτικού Υπολογιστικού Νέφους Βάσεων Δεδομένων, οι οποίες βρίσκονται υπό τη διαχείριση του προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Στόχος της αναβάθμισης είναι η βελτίωση των καθημερινών συναλλαγών και της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τη Δημόσια Διοίκηση.

Η συγκεκριμένη αναβάθμιση αποτέλεσε ένα πολύπλοκο εγχείρημα που απαίτησε πολύμηνη προετοιμασία. Τα διαστήματα κατά τα οποία υπήρξε μη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης προς τους πολίτες για τις ανάγκες της αναβάθμισης ήταν πολύ περιορισμένα, και συγκεκριμένα κατά τις ημερομηνίες 8-9 Μαΐου 2021, 5-6 Ιουνίου 2021 και 11-13 Φεβρουαρίου 2022.

Από τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας των νέων συστημάτων καταγράφηκε βελτίωση της ταχύτητας εξυπηρέτησης του πολίτη στις εφαρμογές της Δημόσιας Διοίκησης. 

Ενδεικτική είναι η μείωση στον χρόνο εξυπηρέτησης πολιτών κατά 40% έως 75% για αιτήματα διαλειτουργικότητας στις σημαντικότερες διαδικτυακές υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται ευρύτατα από το gov.gr όπως η πρόσβαση μέσω Taxisnet, η επιβεβαίωση στοιχείων Φυσικού Προσώπου και οι πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ακόμη και όταν ο αριθμός χρηστών ψηφιακών υπηρεσιών είναι εξαιρετικά αυξημένος, ο πολίτης θα μπορεί να εξυπηρετείται χωρίς καθυστερήσεις.

Επιπλέον εξασφαλίζονται:

  • Η επαύξηση της επεξεργαστικής ισχύος και της χωρητικότητας του κέντρου δεδομένων της ΓΓΠΣΔΔ.
  • Η μεγιστοποίηση του ποσοστού διαθεσιμότητας των εφαρμογών.
  • Η δυνατότητα δυναμικής αυξομείωσης της επεξεργαστικής ισχύος, ανάλογα με τις τρέχουσες αλλαγές στις επιχειρησιακές ανάγκες.
  • Η βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας των δεδομένων, με εισαγωγή βελτιωμένων αλγορίθμων κρυπτογράφησης και αποτροπής κακόβουλης πρόσβασης.

Post a Comment

To Hondos News σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Previous Post Next Post