Ερχεται η τηλεσυμβουλευτική για ασθενείς που νοσούν από κορονοϊό - Πως θα λειτουργεί!


Ξεκινά από τις 10 Ιανουαρίου η λειτουργία της υπηρεσίας τηλεσυμβουλευτικής για ασθενείς με κορωνοϊό, οι οποίοι βρίσκονται σε κατ΄οίκον περιορισμό ή νοσηλεία.

Η σχετική πλατφόρμα, η οποία θα λειτουργεί μέσω της ψηφιακής πύλης gov.gr είναι ήδη έτοιμη, ενώ από τις 10 Ιανουαρίου θα δέχεται σε πρώτη φάση τους γιατρούς, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις «τηλε-εξετάσεις» των ασθενών ώστε να ξεκινήσει λίγες ημέρες αργότερα την πλήρη λειτουργία της και για το κοινό.

Μέσω του συστήματος «Τηλεσυμβουλευτικής για Ασθενείς με COVID-19», γιατροί συγκεκριμένων ειδικοτήτων (γενικής ιατρικής, παθολογίας, πνευμονολογίας και παιδιατρικής) θα παρέχουν εξ αποστάσεως συμβουλές, υποστήριξη και καθοδήγηση σε ασθενείς με COVID-19 οι οποίοι βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό ή νοσηλεία.

Στόχος της υπηρεσίας, η οποία αποτελεί κοινή δράση του Υπουργείου Υγείας και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως επισημαίνεται στη σχετική απόφαση, είναι η «προάσπιση της υγείας του πληθυσμού, η αντιμετώπιση των επιπτώσεων του νοσήματος στον γενικό πληθυσμό, η παροχή στοχευμένων υπηρεσιών υγείας και συνεχούς υποστήριξης των ασθενών που παραμένουν και παρακολουθούνται «κατ’ οίκον» από τους εξουσιοδοτημένους ιατρούς και τους φορείς υγειονομικής υποστήριξης».

Εκτός της παροχής συμβουλευτικής στους ασθενείς, το σύστημα θα παρακολουθεί και θα καταγράφει την πορεία της υγείας τους στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών με COVID-19, ενώ θα διαλειτουργεί και με άλλα απαραίτητα συστήματα μεταξύ των οποίων το Εθνικό Μητρώο Ασθενών με COVID-19, το Σύστημα Ηλεκτρονικών ιατρικών Ραντεβού eRDV, το σύστημα ΠΦΥ (ιατρική επίσκεψη) και την Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση.

Πρόσβαση στο σύστημα «Τηλεσυμβουλευτικής για Ασθενείς με COVID-19» έχουν όλοι οι ασθενείς με COVID-19, οι οποίοι είναι καταγεγραμμένοι στο «Εθνικό Μητρώο Ασθενών με COVID-19» και βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό με σύσταση για παρακολούθηση κατ’ οίκον και για χρονικό διάστημα 14 ημερών αρχομένου από την επομένη της διακρίβωσης της νόσησης μέσω θετικού μοριακού διαγνωστικού ελέγχου (PCR) και οι ιατροί συγκεκριμένων ειδικοτήτων των δημοσίων δομών ΠΦΥ και οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ, οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι.

Η διάρκεια της συνεδρίας τηλεσυμβουλευτικής ορίζεται κατ’ ελάχιστο χρονικό όριο σε δέκα λεπτά, ενώ συνεδρίες θα μπορούν να προγραμματίζονται ανά 15 λεπτά. Η μέθοδος, πάντως, δε θα εφαρμόζεται σε επείγοντα περιστατικά που χρήζουν άμεσης ιατρικής παρέμβασης. Όπως επισημαίνεται, η χρήση του συστήματος δεν υποκαθιστά σε καμία περίπτωση την ιατρική εξέταση, αλλά προσφέρει έναν ενδιάμεσο τρόπο αμφίδρομης επικοινωνίας των ασθενών με τους ιατρούς, προκειμένου να παρέχεται μία άμεση και ασφαλής τηλεσυνεδρία χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία των ασθενών με COVID-19.

Δυνατότητα χρήσης του συστήματος έχουν:

  • Πολίτες, ασθενείς με COVID-19, οι οποίοι είναι καταγραμμένοι στο «Εθνικό Μητρώο Ασθενών με COVID-19» και βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό με σύσταση για παρακολούθηση κατ’ οίκον και για χρονικό διάστημα 14 ημερών αρχομένου από την επομένη της διακρίβωσης της νόσησης μέσω θετικού μοριακού διαγνωστικού ελέγχου (PCR).
  • Χρήστες των Μονάδων Υγείας, που θα κληθούν να καταχωρήσουν ραντεβού για Τηλεσυμβουλευτική για λογαριασμό των δικαιούχων ασθενών.
  • Οι ιατροί, που θα παρέχουν υπηρεσίες Τηλεσυμβουλευτικής (μέσω τηλεδιάσκεψης).

Να σημειωθεί ότι για τους γιατρούς προβλέπεται πως η παροχή υπηρεσιών τηλεσυμβουλευτικής θα γίνεται σε χρόνο μετά την ολοκλήρωση του ωραρίου παροχής υπηρεσιών στην Μονάδα ΠΦΥ για τους ιατρούς του ΕΣΥ ή στο ιατρείο τους για τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ελευθεροεπαγγελματίες και δεν θα επιβαρύνει την άσκηση του καθημερινού κλινικού τους έργου.

Η διαδικασία για τον πολίτη

  1. Ο πολίτης υποβάλλει αίτημα για διενέργεια συνεδρίας μέσω του τίτλου «Τηλεσυμβουλευτική για ασθενείς με Covid 19» στην διαδικτυακή πύλη gov.gr. Η πρόσβαση στην υπηρεσία γίνεται με χρήση των προσωπικών του κωδικών Taxisnet, είτε με χρήση των προσωπικών του κωδικών στο σύστημα της ΠΦΥ.
  2. Ο πολίτης δρομολογείται αυτόματα στην αρχική οθόνη του «Συστήματος ηλεκτρονικών ιατρικών ραντεβού – e RDV». Αφού καταχωρηθεί ο ΑΜΚΑ του ασθενούς, ακολουθείται η διαδικασία βάσει της οποίας προκύπτει αν έχει δικαίωμα να κάνει χρήση της υπηρεσίας τηλεσυμβουλευτικής.
  3. Στην περίπτωση θετικής απάντησης, εμφανίζεται η επιλογή «Νέο ραντεβού Covid – 19» για την αναζήτηση διαθέσιμων ραντεβού. Κατόπιν και υπό την προϋπόθεση ότι έχουν καταχωρηθεί τα στοιχεία επικοινωνίας του πολίτη, εμφανίζονται στη οθόνη για επιβεβαίωση.

Διαφορετικά ο πολίτης στο σημείο αυτο θα πρέπει να εισάγει τα στοιχεία επικοινωνίας μέσω ειδικής φόρμας της εφαρμογής.

  • Στη φόρμα αναζήτησης Ραντεβού για «Τηλεσυμβουλευτική για ασθενείς με COVID-19», ο πολίτης μπορεί να αναζητήσει διαθέσιμα ραντεβού με ένα ή περισσότερα κριτήρια, όπως ημεροχρονολογία, Νομό, πόλη, φορέα (ιατροί Δημόσιων δομών ΠΦΥ, συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ ιατροί), ειδικότητα, συγκεκριμένος ιατρός.
  • Από τα διαθέσιμα ραντεβού, επιλέγει το επιθυμητό και το καταχωρεί. Κατά την καταχώριση γίνεται κλήση από το σύστημα του e-RDV και αποστέλλονται οι πληροφορίες του ασθενή, του ιατρού και του ραντεβού για Τηλεσυμβουλευτική.
  • Με την επιτυχή αποστολή των παραπάνω στοιχείων, γίνεται αποστολή από την «Πλατφόρμα Τηλεδιάσκεψης» της ηλεκτρονικής διεύθυνσης (link) της προγραμματισμένης τηλεδιάσκεψης, το οποίο αποθηκεύεται στο Σύστημα e-RDV μαζί με τα υπόλοιπα δεδομένα του ραντεβού για «Τηλεσυμβουλευτική για ασθενείς με COVID-19» και εμφανίζεται στην καρτέλα του πολίτη «Τα ραντεβού μου».
  • Με την ορθή καταχώριση του ραντεβού, ο ασθενής λαμβάνει μήνυμα μέσω SMS ή/και email, το οποίο περιλαμβάνει τα δεδομένα του ραντεβού, καθώς επίσης και την ηλεκτρονική διεύθυνση (link) για την Τηλεδιάσκεψη.

Σε περίπτωση τροποποίησης ή ακύρωσης του ραντεβού, στην «Πλατφόρμα Τηλεδιάσκεψης» αποστέλλονται τα νέα δεδομένα και επαναλαμβάνεται η διαδικασία.

Κατά τη διεξαγωγή της τηλεσυνεδρίας ο γιατρός και ο ασθενής ταυτοποιούνται προφορικά, ενώ ο γιατρός είναι υποχρεωμένος να αναφέρει λεπτομερώς τα αποτελέσματα της τηλεσυνεδρίας με την ενημέρωση τόσο του Μητρώου COVID όσο και της αναφοράς τηλεσυνεδρίας πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. 

Συγκεκριμένα, ο γιατρός θα πρέπει να αναγράφει τα ευρήματα της «επίσκεψης», κλινικές σημειώσεις αλλά και ενδεχόμενη ανάγκη συνταγογράφησης και παραπομπής σε δομή υγείας.

Post a Comment

To Hondos News σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Previous Post Next Post