Ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τις εξοντωτικές συνθήκες μετακίνησης από και προς το σχολείο για τους μαθητές της Αρκαδίας, κατέθεσε ο Πρόεδρος του Κόμματος «Ελληνική Λύση», Κυριάκος Βελόπουλος.
Ο κ. Βελόπουλος, μιλά για τις δυσκολίες που βιώνουν καθημερινά οι μικροί μαθητές και ζητά να υπάρξει άμεση λύση, προκειμένου να αλλάξει αυτή η κατάσταση.
Συγκεκριμένα αναφέρει:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Θεσσαλονίκη, 6/10/2021
Του: Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Λάρισας
ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Τον κ. Υπουργό Εσωτερικών
ΘΕΜΑ: «Εξοντωτικές συνθήκες μετακίνησης “προς” και “από” το σχολείο για ορεσίβιους Αρκάδες μικρούς μαθητές»
Κυρία και κύριε Υπουργοί,
Σύμφωνα με ενημέρωση από κατοίκους της τοπικής κοινωνίας της Αρκαδίας και σύμφωνα με αναρτήσεις σε τοπικές ιστοσελίδες του Διαδικτύου, τα παιδιά των ορεινών περιοχών της Αρκαδίας είναι αναγκασμένα να ξυπνούν από τις 5 το πρωί, προκειμένου να πάνε στο σχολείο. Μιλώντας με συγκεκριμένα παραδείγματα, μαθητής Δημοτικού από την Ελαία Γορτυνίας χρειάζεται καθημερινά να διανύει με την βοήθεια της οικογένειάς του 20 χλμ για να μεταβεί στο σχολείο του που βρίσκεται στο Νιοχώρι και άλλα 20 χλμ για να επιστρέψει, άρα 40 χλμ... Κατά συνέπεια, οι γονείς του χρειάζεται να διανύουν πολλά χλμ τη μέρα για να μετακινούν το παιδί τους “προς” και “από” το σχολείο.
Για όλα αυτά τα χιλιόμετρα, το Κράτος τους παρέχει μόνο το ποσό των 200 ευρώ το χρόνο. Άλλο παράδειγμα αφορά σε μαθητή από το Βιδάκι της Αρκαδίας, ο οποίος μεταβαίνει, καθημερινά, στο Γυμνάσιο Βούτσι – Τροπαίων, που βρίσκεται σε απόσταση 40 χλμ μακριά από το σπίτι του. Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο στους Αρκάδες μαθητές αλλά και σε κάθε μαθητή των ορεινών περιοχών της πατρίδας μας.
Είναι εξοντωτικό αλλά και αντιπαιδαγωγικό για όλους αυτούς τους μικρούς μαθητές, το να ξυπνούν από τις 5 το πρωί για να πάνε σχολείο. Είναι επιτακτική ανάγκη η Πολιτεία να μην «εξοντώνει» αυτά τα παιδιά, που δίνουν αγώνα για τη μόρφωση και την επιβίωσή τους στα ορεινά χωριά.
Είναι επιτακτική η ανάγκη, λοιπόν, είτε να φροντίσει η Πολιτεία να βελτιώσει τις συνθήκες της σχολικής μετακίνησης, είτε να δημιουργήσει περισσότερα σχολεία. Αν εγκαταλειφθεί ο ορεσίβιος πληθυσμός στην τύχη του, όσον αφορά στο φλέγον θέμα της παρούσας, δεν θα πρέπει να απορούμε, αργότερα, αν πολλά από αυτά τα ορεινά χωριά ερημώσουν από κατοίκους, αφού η Πολιτεία δεν φρόντισε να τους στηρίξει σε τέτοια προβλήματα, να τους ενισχύσει και να κάνει τη ζωή τους πιο ανθρώπινη.
Είναι αδιανόητο, εν έτει 2021, να μην υπάρχουν ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση και λόγω την αδιαφορίας κάποιων αρμοδίων να αναγκάζουμε παιδιά να εγκαταλείπουν το σχολείο λόγω των δυσχερειών πρόσβασης σε αυτό. Είναι κρίμα να ωθούνται εκ της κρατικής αμεριμνησίας τα ελληνόπουλα στο να παραιτούνται του θεμελιώδους αγαθού της εκπαίδευσης.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
- Σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε, προκειμένου να αποτραπεί η ερήμωση των ορεινών χωριών της Αρκαδίας, μεταξύ άλλων αιτιών και λόγω των δυσκολιών πρόσβασης στο σχολείο, αλλά και προκειμένου να γίνει πιο εύκολη η σχολική καθημερινότητα των μαθητών της περιοχής;
- Προτίθεσθε να προβείτε άμεσα σε συγκεκριμένες ενέργειες ή σε εξειδικευμένα μέτρα, προκειμένου να δοθούν κίνητρα παραμονής των ορεινών πληθυσμών της Αρκαδίας στις πατρογονικές τους εστίες με πρώτο σας μέλημα και αντικειμενική στόχευση την επίλυση του προβλήματος της σχολικής μετακίνησης των μικρών μαθητών «προς» και «από» τα σχολεία τους;
- Θεωρείτε ότι οι ορεσίβιοι μαθητές της Αρκαδίας έχουν λιγότερα δικαιώματα στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και στην απρόσκοπτη μετάβασή τους στα σχολεία από μαθητές άλλων γεωγραφικών περιοχών της πατρίδας μας; Αν όχι, θα αναλάβετε την πρωτοβουλία να επιλυθεί το πρόβλημα της σχολικής μετακίνησης στην ανωτέρω περιοχή με κατεπείγουσα προτεραιότητα, έστω, μεσούσης της σχολικής χρονιάς;
- Έχετε προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να εκταμιευθούν, όσο γίνεται περισσότερα κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να επιτευχθεί η διατήρηση ενός στοιχειώδους επιπέδου ζωής για τον ελληνικό πληθυσμό στις ορεινές περιοχές της πατρίδας μας και να γίνει πιο ανθρώπινη η ζωή των εκεί διαβιούντων μαθητών και γονέων;